Szkolenia
Programy szkoleń tworzone są w oparciu o najlepsze praktyki m.in. Cykl Kolba, czy Zasadę Trzech T (Teoria, Technika, Transfer).
Korzystamy z szerokiego wachlarza narzędzi. Teorie przekazujemy w formie wykładu, prezentacji lub krystalizujemy ją z twórczej burzy mózgów razem z uczestnikami pozostając w roli moderatora.
Pracując z różnymi Klientami instytucjonalnymi traktujemy potrzeby każdego indywidualnie i „kroimy na miarę” moduły szkoleniowe.
Często wykorzystujemy ćwiczenia, które pozwalają uczestnikom szkolenia zdać sobie sprawę z pewnych procesów, tego co można w nich poprawić. Aby wypracować umiejętność praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy bawimy się w gry strategiczne. Ucząc pracujemy ze studium przypadku. Stosujemy prace indywidualne i w grupach, Często wykorzystujemy pracę z kamerą.
Przede wszystkim przyświeca nam uznana już w epoce Oświecenia mądrość, aby uczyć bawiąc. Anthony Robbins, doradca m.in. prezydenta USA Billa Clintona, jeden z filarów nowoczesnego podejścia do uczenia mówi:
Skuteczna komunikacja
Z zakresu szkoleń komunikacyjnych proponujemy następujące moduły szkoleń;
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – jej wpływ i skuteczność.
- Narzędzia komunikacji werbalnej: metafora, parafraza, powielanie, komplementowanie itp.
- Matryca aktywnego umysłu – czyli jak mózg ludzki determinuje nasze zachowania – podział klienta.
- Analiza transakcyjna – czyli jak role ego wpływają na nasze postawy i zachowania – w kontekście zachowań klienta.
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i emocjami – teoria stresu i radzenia sobie z nim. Przedstawienie gotowych algorytmów radzenie sobie z tzw. Trudnym Rozmówcą.
- Skuteczność kanałów reprezentacji a komunikacja werbalna i niewerbalna. Predykaty i inne narzędzia komunikacji w związku z systemami reprezentacji.
Prezentacje i wystąpienia publiczne
Z zakresu szkoleń dotyczących prezentacji i wystapień publicznych, polecamy następujące moduły szkoleń;
- Konstrukcje wypowiedzi i założenia w prezentacji – metoda indukcji i dedukcji – czyli logiczne ciągi w prezentacji.
- Sokratejska metoda perswazyjnej prezentacji – czyli jak perswazyjnie wpływać na uczestników prezentacji.
- Sytuacje trudne w prezentacjach i radzenie sobie z nimi – umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i trudnymi słuchaczami.
- Dostosowanie środków i narzędzi prezentacyjnych do odbiorców prezentacji – czyli jak dobierać środki wyrazu i treści w kontekście odbiorców. Najczęściej popełniane techniczne błędy w doborze treści prezentacji.
- Złote myśli – praktyka trenerska prowadzenia wystąpień publicznych. Sytuacje z życia wzięte. Praktyczne wskazówki dotyczące prezentacji danych i analiz liczbowych np. AC Nielsen.
- Logistyka i użycie środków audiowizualnych – czyli uwagi techniczne dotyczące użycia środków audiowizualnych.
- Power Point w praktyce – jak wykorzystać praktyczne zastosowania programu. Mocne i słabe strony programu.
Profesjonalne techniki sprzedaży
Z zakresu szkoleń dotyczących technik sprzedaży, polecamy następujące moduły szkoleń;
- Kroki Wizyty Handlowej i obszary krytyczne w obsłudze klienta, czyli na co zwrócić szczególną uwagę w krokach wizyty?
- Typologia klienta – wprowadzenie typologii klienta i zdefiniowanie typowych zachowań oraz gotowych algorytmów radzenia sobie z nim
- Matryca aktywnego umysłu – czyli jak mózg ludzki determinuje nasze zachowania – podział klienta.
- Motywacja i motywatory – przedstawienie teorii motywacji w kontekście klienta i jego potrzeb
- Użycie narzędzi: parafrazy, powielania, truizmów, zadawanych pytań, i słów „kluczy”.
- Zwroty użyteczne – część szkolenia służąca przedstawieniu warstwy semantycznej prezentacji i skuteczności niektórych zwrotów: np.: „postaram się”, „dlaczego?”, „nie”, itd.
Negocjacje
Z zakresu szkoleń tematyki negocjacje, proponujemy następujące moduły szkoleń;
- Różne modele negocjacji – twarde, miękkie, zasad, pozycyjne, problemowe – różne ujęcia.
- Typologia trudnego klienta – jak w sposób prosty i metodologiczny uporządkować klientów.
- Efektywność w negocjacjach model Harvard Business School – model budowania postaw efektywnych w negocjacjach.
- Gry negocjacyjne i radzenie sobie z nimi – różne chwyty nieczyste klientów i przeciwdziałanie im.
- Złote zasady w negocjacjach – złote myśli praktyków w negocjacjach, co robić a czego unikać.
- Perswazyjna prezentacja, czyli jak wpłynąć w trakcie rozmowy na klienta, – sokratejski model perswazyjny – metoda lejka w dialogu i monologu.
- Narzędzia perswazji – warsztat korzystania z narzędzi werbalnych, narzędzia semantyczne
- Wywieranie wpływu na klienta, czyli jak wpływ na innych widzi Cialdinii i nie tylko
- Perswazja w komunikacji – korzystanie z narzędzi NLP w komunikacji werbalnej
Perswazja i wywieranie wpływu
Z zakresu szkoleń dotyczących wywierania wpływu na innych, proponujemy następujące moduły szkoleń;
- Paradygmaty i Metaprogramy (filtry percepcyjne) czyli filtry postrzegania otaczającej rzeczywistości.
- Metoda prezentacji Sokratesa w formie dialogu i monologu, metoda dedukcji i indukcji – czyli jak skutecznie prezentować sales story i koncepcje. Prezentacja metody lejka.
- Użycie narzędzi: parafrazy, powielania, truizmów, zadawanych pytań, i słów „kluczy”.
- Zwroty użyteczne – część szkolenia służąca przedstawieniu warstwy semantycznej prezentacji i skuteczności niektórych zwrotów: np.: „postaram się”, „dlaczego?”, „nie”, itd.
Zarządzanie sobą, nie tylko w czasie
Z grupy szkoleń dotyczących zarządzania sobą, polecamy następujące moduły szkoleń;
- Zarządzanie sobą w czasie czyli jak zarządzać czasem wobec jego deficytu
- Wyznaczanie celów i priorytetów, czyli narzędzia zarządzania czasem, siatka celów, siatka priorytetów.
- Matryca Pareto, abc, – czyli narzędzia zarządzania sobą.
- Pożeracze czasu – zdefiniowanie własnych pożeraczy czasu i radzenia sobie z nimi
- Wyznaczanie celów a poziom przekonań i wartości wewnętrznych. Cele krótko i długoterminowe.
- Strategie osiągania i nie osiągania celów – skuteczność w realizacji zadań służbowych i realizacji własnych pragnień.
- Poziomy neurologiczne Diltsa czyli jak człowiek funkcjonuje w otoczeniu i jak otoczenie wpływa na niego.
- Motywacja i źródła motywacji – mechanizmy motywacji, piramida Maslova i Hertzberga.
- Efektywność w pracy: telefony, maile, spotkania i pożeracze czasu jak radzić sobie z nimi?